Välkommen till Brf Torsborgen 3!
Läs om vår förening här.
Vi gratulerar till ditt köp av lägenhet och hoppas att du ska trivas i vår bostadsrättsförening. Att bo i bostadsrätt innebär att vi tillsammans äger och förvaltar husen där vi bor och tillsammans gör vi vårt boende ännu mer trivsamt. Det är våra stadgar som styr och mer om dem hittar du här.
Bostadsrättstillägg i hemförsäkring
Bostadsrättsföreningen har tecknat en fastighetsförsäkring, som inkluderar ett bostadsrättstillägg för samtliga bostadsrättsinnehavare. Detta innebär att du som enskild medlem inte behöver teckna särskilt bostadsrättstillägg i den egna hemförsäkringen. Däremot är det viktigt du har en hemförsäkring.
Elavtal
När du flyttar in ska du teckna ett elnätsavtal med elnätsföretaget som äger nätet där du bor, vilket i vår förening är Ellevio. Du ska också teckna ett elhandelsavtal med det företag som du väljer att köpa din el från.
Renoveringar
Om du planerar att renovera ber vi dig att läsa ”Underhåll i bostad”.
TV & Bredband
Efter att ComHem blev uppköpta så har vi nu avtal med Tele2. Bredband och TV utbudet Silver ingår i avgiften. Läs mer här.
Bil och cykel
Föreningen har fyra garage som lottas ut bland medlemmar för en tvåårsperiod. För boendeparkering på gatan kontaktar du Lidingö stad. Det finnas tillgång till cykelrum i varje hus. Det går även att parkera cykeln utomhus i de cykelställ som finns utplacerade.
Trädgårdsgruppen
Det finns en aktiv trädgårdsgrupp i vår bostadsrättsförening. Trädgårdsgruppen ser till att planteringar framför husen sköts och att det ser trevligt ut för alla boende. Gruppen vill gärna ha extra hjälp, speciellt under sommaren! De gör allt från nyplanteringar, skötsel av växter och bevattning. Att vara med i trädgårdsgruppen är ett bra sätt att träffa andra i bostadsrättsföreningen.
Information och felanmälan
I varje hus har vi satt upp information på anslagstavlan i porten, men den mesta informationen finns på vår hemsida. Där finns mycket information om hur du tar hand om din lägenheten, olika kontaktuppgifter och hur du felanmäler saker som inte fungerar.
HSB Stockholm är vår ekonomiska förvaltare
Månadsavgiften betalas alltid i förskott och månadsavierna skickas ut kvartalsvis. Det är möjligt att betala månadsavgiften till HSB genom e-faktura eller autogiro. HSB sköter även vår medlems- och lägenhetsförteckning. Du kan logga in på HSB för mer information
Driftia är vår tekniska förvaltare
Du kan kontakta Driftia om du får problem i din lägenhet, men var observant på att du själv kan få stå för kostnaden.
Titta vidare under "Var finns vad" för att hitta.
Med vänliga hälsningar
Styrelsen